SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-35074"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-35074" > Nursing students' a...

Nursing students' assessment of the learning environment in different clinical settings

Bisholt, Birgitta, 1963- (författare)
Karlstads universitet,Högskolan i Borås,Institutionen för Vårdvetenskap,Department of Health Sciences, Karlstad University, Karlstad, Sweden,Avdelningen för omvårdnad
Ohlsson, Ulla, 1961- (författare)
Högskolan i Borås,Örebro universitet,Institutionen för hälsovetenskap och medicin,Lärande i professionsutbildning,School of Health and Medical Sciences, Örebro University, Örebro, Sweden,Institutionen för Vårdvetenskap
Kullén Engström, Agneta (författare)
Högskolan i Borås,Institutionen för Vårdvetenskap,School of Health, University of Borås, Borås, Sweden,Höhskolan i Borås
visa fler...
Johansson Sundler, Annelie (författare)
Högskolan i Borås,Högskolan i Skövde,Institutionen för hälsa och lärande,Forskningsspecialiseringen Hälsa och Lärande,Äldre och långvariga hälsoproblem, Older Adults and Long-Term Health Problems,Akademin för vård, arbetsliv och välfärd,Högskolan i Skövde, Institutionen för vård och natur
Gustafsson, Margareta, 1952- (författare)
Högskolan i Borås,Örebro universitet,Institutionen för hälsovetenskap och medicin,Lärande i professionsutbildningar,School of Health and Medical Sciences, Örebro University, Örebro, Sweden,Institutionen för Vårdvetenskap
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Nurse Education in Practice. - : Elsevier. - 1471-5953 .- 1873-5223. ; 14:3, s. 304-310
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • INTRODUCTION: Nursing students perform their clinical practice in different types of clinical settings. The clinical learning environment is important for students to be able to achieve desired learning outcomes. Knowledge is lacking about the learning environment in different clinical settings.AIM: The aim was to compare the learning environment in different clinical settings from the perspective of the nursing students.DESIGN: A cross-sectional study with comparative design was conducted.METHOD: Data was collected from 185 nursing students at three universities by means of a questionnaire involving the Clinical Learning Environment, Supervision and Nurse Teacher (CLES + T) evaluation scale. An open-ended question was added in order to ascertain reasons for dissatisfaction with the clinical placement.RESULTS: The nursing students' satisfaction with the placement did not differ between clinical settings. However, those with clinical placement in hospital departments agreed more strongly that sufficient meaningful learning situations occurred and that learning situations were multi-dimensional. Some students reported that the character of the clinical setting made it difficult to achieve the learning objectives.CONCLUSION: In the planning of the clinical placement, attention must be paid to whether the setting offers the student a meaningful learning situation where the appropriate learning outcome may be achieved.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

Clinical learning environment
clinical placement
nurse education research
nursing students
Caring sciences
Omvårdnadsvetenskap
Medical sciences
Integrated Caring Science
Nursing Science

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy