Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-49330" >
Hur är det i prakti...
Hur är det i praktiken? : Lärare utforskar ämnet idrott och hälsa
-
- Larsson, Håkan (redaktör/utgivare)
- Gymnastik- och idrottshögskolan,Forskningsgruppen för pedagogisk idrottsforskning
-
- Lundvall, Suzanne (redaktör/utgivare)
- Gymnastik- och idrottshögskolan,Forskningsgruppen för pedagogik, idrott och fritidskultur
-
- Meckbach, Jane (redaktör/utgivare)
- Gymnastik- och idrottshögskolan,Forskningsgruppen för pedagogik, idrott och fritidskultur
-
visa fler...
-
- Peterson, Tomas (redaktör/utgivare)
- Malmö högskola,Institutionen Idrottsvetenskap (IDV),NTNU: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Trondheim, Norge
-
- Quennerstedt, Mikael, 1966- (redaktör/utgivare)
- Örebro universitet,Institutionen för hälsovetenskap och medicin,SMED
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789198086287
- Stockholm : Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, 2016
- Svenska 140 s.
- Relaterad länk:
-
https://oru.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
http://urn.kb.se/res...
-
https://mau.diva-por... (primary) (Raw object)
-
http://cld.bz/4A01mP...
-
https://gih.diva-por... (Preview)
-
https://gih.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vad ska elever lära sig i idrott och hälsa? Hur lägger man upp undervisning som stödjer alla elever i deras lärande? Hur kan lärare göra likvärdiga bedömningar av elevers kunskaper? Detta är några av de frågor som behandlas i denna bok. Boken sammanfattar den forskning som genomförts inom Forskarskolan i idrott och hälsas didaktik (FIHD). FIHD startade år 2011 som ett led i den statliga satsningen Lärarlyftet, där särskilda medel avsattes för genomförandet av forskarskolor för lärare och förskollärare. Deltagarna i FIHD är alla verksamma lärare i idrott och hälsa. I denna bok presenterar de översiktligt resultat och slutsatser från sina olika forskningsprojekt. Kapitlen behandlar aktuella teman som lärande, hälsa, etnicitet och genus samt betyg och bedömning i idrott och hälsa.Boken finns fritt tillgänglig på webben.Innehåll:Forskarskolan i idrott och hälsas didaktik: praktiknära idrottsdidaktikTräffar vi alltid rätt? Elevers lärande i idrott och hälsa / Andreas JacobssonElevers förståelse av hälsa i idrott och hälsa / Annika AhlbergÄr grönsaker alltid hälsosamt? / Magnus BrolinHitta lätt – så blir det rätt! / Kerstin NilssonDansspel som läromedel / Béatrice GibbsDokumentation i idrott och hälsa – en omöjlig ekvation? / Rickard HåkansonPassar jag in? Nyanlända ungas möte med idrott och hälsa / Åke HuitfeldtAtt göra tudelning – idrott och hälsa i åk 1 ur ett genusperspektiv / Inga OliynykBedömning för lärande (BFL) i ämnet idrott och hälsa / Björn TolgforsVad är ”kroppslig förmåga”? Om behovet av ett yrkesspråk i idrott och hälsa / Jenny KroonBetygsättning – ett (o)möjligt uppdrag? / Izabela Seger
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Idrottsvetenskap (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Sport and Fitness Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Idrottsdidaktik
- idrott och hälsa
- praktiknära forskning
- lic forskarskola
- Sports Science
- Idrottsvetenskap
- Samhällsvetenskap/Humaniora
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- sam (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas