Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-5475" >
Pragmatiska studier...
Pragmatiska studier av meningsskapande
-
- Almqvist, Jonas, 1968- (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för didaktik,SMED,Uppsala universitet, Institutionen för didaktik
-
- Kronlid, David (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för didaktik,SMED,Uppsala universitet, Institutionen för didaktik
-
- Quennerstedt, Mikael (författare)
- Örebro universitet,Hälsoakademin,SMED Studies of Meaning making in Educational Discourses, RISPA,Hälsovetenskapliga institutionen, Örebro universitet,Örebro universitet, Hälsoakademin
-
visa fler...
-
- Öhman, Johan (författare)
- Örebro universitet,Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap,SMED Studies of Meaning making in Educational Discourses,Pedagogiska institutionen, Örebro universitet,Hälsovetenskapliga institutionen, Örebro universitet,Örebro universitet, Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Hälsoakademin
-
- Öhman, Marie (författare)
- Örebro universitet,Hälsoakademin,SMED Studies of Meaning making in Educational Discourses, RISPA
-
- Östman, Leif (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för didaktik,SMED,Uppsala universitet, Institutionen för didaktik
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2008
- 2008
- Svenska.
-
Ingår i: Utbildning och Demokrati. - 1102-6472 .- 2001-7316. ; 17:3, s. 11-24
- Relaterad länk:
-
http://www.oru.se/Ex...
-
visa fler...
-
https://uu.diva-port...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The overall aim of the article is to present a pragmatic approach for studies of meaning-making used in the articles of this issue. The approach, which is developed within the SMEDgroup (Studies of Meaning-making in Educational Discourses), mainly builds on the writings of John Dewey, Ludwig Wittgenstein and Michel Foucault. A common ambition for the researchers in SMED is to enable studies and discussions on questions concerning how meanings are made in people’s actions. Another ambition is to carry out these studies beyond assumptions of dualism, essentialism, causality and determinism. In this perspective learning and socialization are viewed in a communicative perspective. We argue in the article that our approach makes it possible, and important, to study meaning-making in action in different kinds of educational practices.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Idrottsvetenskap (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Sport and Fitness Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- meaning-making
- pragmatism
- sociocultural
- transaction
- discourse
- INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS
- TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN
- Sports
- Idrott
- Education
- Pedagogik
- Social sciences
- Socialvetenskap
- Sports Science
- Idrottsvetenskap
- Education
- Pedagogik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas