SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-5729"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-5729" > Corporate codes of ...

Corporate codes of ethics and the bending of moral space

Jensen, Tommy, 1970- (författare)
Umeå universitet,Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)
Sandström, Johan, 1973- (författare)
Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro universitet,Det ansvarstagande företaget
Helin, Sven, 1962- (författare)
Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro universitet,Det ansvarstagande företaget
 (creator_code:org_t)
2009-06-16
2009
Engelska.
Ingår i: Organization. - London : Sage Publications. - 1350-5084 .- 1461-7323. ; 16:4, s. 529-545
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • What happens when corporate codes of ethics (CCEs) `go to work', and how do they influence moral practice? Even though previous research has posed these or similar questions, the role and the effect of the CCE are still dubious. In this article, it is argued that this is predominantly because previous research is fixed in a position in which CCEs are passive artefacts with no capability of bending space, and in which agency and morality are limited to the human sphere only. An approach to the study and understanding of CCEs in which the travel of the CCE is made the focus of the research is therefore developed. The code comes alive in a heterogeneous materiality, travelling as a result of a wide range of translations, and granted an epistemological capability of influencing humans' world-views and moral practices. The approach is illustrated with a case study on CCE-implementation and it is concluded that through generating more accounts like this, researchers and practitioners are not only in a better position to understand how CCEs `go to work', but also in a better position to shoulder moral responsibility.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Business studies
Företagsekonomi
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP
Företagsekonomi
Business Studies
actor-network theory

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy