SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-72485"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-72485" > Approaching the Rel...

Approaching the Relative Estimation Concept with Planning Poker

Chatzipetrou, Panagiota, 1984- (författare)
Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för programvaruteknik
Ouriques, Raquel (författare)
Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för programvaruteknik
Gonzalez-Huerta, Javier (författare)
Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för programvaruteknik
 (creator_code:org_t)
2018-10-10
2018
Engelska.
Ingår i: CSERC '18 The 7th Computer Science Education Research Conference, Saint Petersburg, Russian Federation, October 10 - 12, 2018. - New York, NY, USA : ACM Digital Library. - 9781450366243 ; , s. 21-25
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Simulation is a powerful instrument in the education process that can help students experience a reality context and understand complex concepts required to accomplish practitioners’ tasks. The present study aims to investigate the software engineering students’ perception about the usefulness of the Planning Poker technique in relation to their understanding of the relative estimation concept. We conducted a simulation exercise where students first estimated tasks applying the concepts of relative estimation based on the concepts explained in the lecture, and then to estimate tasks applying the Agile Planning Poker technique. To investigate the students’ perception, we used a survey at the end of each exercise. The preliminary results did not show statistical significance on the students’ confidence to estimate relatively the user stories. However, from the students’ comments and feedback, there are indications that students are more confident in using Agile Planning Poker when they are asked to estimate user stories. The study will be replicated in the near future to a different group of students with a different background, to have a better understanding and also identify possible flaws of the exercise.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Programvaruteknik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Software Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Simulation
Software Engineering
Learning
Agile Planning Poker
Information technology
Informationsteknologi
Informatics
Informatik
Education
Pedagogik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy