SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-88830"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-88830" > Net based Rebellion...

Net based Rebellion and Resistance in education : a comparative study

Löfdahl Hultman, Annica (författare)
Karlstad University, Karlstad, Sweden
Bergh, Andreas, 1964- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Uppsala University, Uppsala, Sweden,Utbildning och Demokrati, STEP,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
Löfgren, Håkan (författare)
Linköping University, Linköping, Sweden
 (creator_code:org_t)
2020
2020
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The research topic for this presentation is the similar kind of rebellions expressed by different Swedish groups of teachers in separate groups in social media (Facebook).  The groups consist of preschool teachers working in preschool vs. preschool class, leisure time teachers, teachers in compulsory and secondary school, school leaders and student counselors. Our aims is to analyze the discussions that take place in the different groups, compare similarities and differences and to contribute knowledge about in what ways these groups can support (or even hinder) professional agency and what consequences these rebellion groups might have on preschool/school practices and on education policy.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

rebellion groups
facebook
education
professional agency
comparison
Education
Pedagogik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy