Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-9036" >
Värdegrunden reduce...
Värdegrunden reducerad till metod
-
- Englund, Anna-Lena, 1949- (författare)
- Örebro universitet,Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap,Utbildning och demokrati,Örebro universitet, Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap
-
- Englund, Tomas, 1946- (författare)
- Örebro universitet,Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap,Utbildning och demokrati,Örebro universitet, Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap
-
- Engström, Karin, 1949- (författare)
- Örebro universitet,Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap,Utbildning och demokrati,Örebro universitet, Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap
-
visa fler...
-
- Engström, Ingemar, 1952- (författare)
- Örebro universitet,Hälsoakademin,Örebro universitet, Hälsoakademin
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Lärarförbundet, 2009
- 2009
- Svenska.
-
Ingår i: Pedagogiska magasinet. - Stockholm : Lärarförbundet. - 1401-3320. ; 13:4, s. 18-21
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Det behövs en etisk vändning i diskussionen om främjande och förebyggande program. Alltför stort intresse riktas mot frågan om evidens och effektivitet och alltför lite intresse riktas mot värdefrågorna. Vad innebäör det för lärarens professionalism om manualstyrda aktiviteter ersätter samtal och samspel?
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- program
- etik
- värdegrund
- lärarprofessionalism
- Education
- Pedagogik
- Education
- Pedagogik
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas