Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-90708" >
Linking Education a...
Linking Education and Research : A Roadmap for Higher Education Institutions at the Dawn of the Knowledge Society
-
- Berglund, Per (författare)
- KTH,Industriell bioteknologi,KTH Royal Institute of Technology, Sweden
-
- Dannetun, Per (författare)
- Linköpings universitet,Universitetsförvaltningen
-
- Chan, Wai Lee (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
visa fler...
-
- Gold, Julie (författare)
- Chalmers University of Technology, Sweden
-
- Han, Sam (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
- Hansson, Heidi, 1956- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för språkstudier,Umeå University, Sweden
-
- Harvey, Simon (författare)
- Chalmers University of Technology, Sweden
-
- Huang, Jun Song (författare)
- National Institute of Education, Singapore
-
- Larsson, Ann-Charlotte (författare)
- Linnaeus University, Sweden
-
- Linton, Steven J., 1952- (författare)
- Örebro universitet,Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete,Örebro University, Sweden
-
- McInerney, Gerald (författare)
- Karolinska Institutet, Sweden
-
- Magnell, Marie (författare)
- KTH,Lärande i Stem,KTH Royal Institute of Technology, Sweden
-
- Popov, Oleg, 1959- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå University, Sweden
-
- Quttineh, Nils-Hassan, 1979- (författare)
- Linköpings universitet,Optimeringslära,Tekniska fakulteten
-
- Richards, Tobias (författare)
- University of Borås, Sweden
-
- Song, Juha (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
- Switzer, Adam D. (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
- Tegler Jerselius, Kristina (författare)
- Swedish Higher Education Authority, Sweden
-
- Vikström, Susanne (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för medicinsk kemi och biofysik,Umeå University, Sweden
-
- Wikström, Martin (författare)
- Royal Swedish Academy of Engineering Sciences, Sweden
-
- Yu, Kang Yang Trevor (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
- Yeo, Jesvin Puay-Hwa (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
- Zary, Nabil (författare)
- Nanyang Technological University, Singapore
-
- Pohl, Hans (författare)
- The Swedish Foundation for International Cooperation in Research and Higher Education (STINT), Sweden
-
- Ellervik, Ulf (författare)
- Lund University, Sweden
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Basel, Switzerland : MDPI, 2019
- 2019
- Engelska.
-
Serie: Preprints, 2310-287X
-
Ingår i: Linking education and research. - Basel, Switzerland : MDPI. ; , s. 11-33
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.2...
-
visa fler...
-
https://www.stint.se...
-
https://oru.diva-por... (primary) (Raw object)
-
http://liu.diva-port...
-
https://umu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.2...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- In an era characterized by a move towards a “knowledge society”, universities are central in fostering “knowledgeability”, that is the reflexive understanding of knowledge in knowledge societies. The objective of “knowledgeability” can be met through creating a stronger link between education and research. Furthermore, overall student performance, for example in critical thinking and problem solving, can be improved if research-related activities are incorporated into the curriculum.The aim of this paper is to use international examples to discuss the research- education nexus from four different perspectives, namely context, policy, implementation and quality, with case studies from higher education institutions in Singapore and Sweden.We suggest that different integrative technologies can be used to enhance the links, but it will be essential to consider the inputs of training, service and support in using new technology. Interestingly, the act of evaluating the link between education and research will increase awareness of this linkage by stakeholders involved in both education and research. In turn the link can be strengthened, contributing to increased quality in both education and research.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Higher education
- research
- knowledge society
- critical thinking
- educational policy
- educational leadership
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Berglund, Per
-
Dannetun, Per
-
Chan, Wai Lee
-
Gold, Julie
-
Han, Sam
-
Hansson, Heidi, ...
-
visa fler...
-
Harvey, Simon
-
Huang, Jun Song
-
Larsson, Ann-Cha ...
-
Linton, Steven J ...
-
McInerney, Geral ...
-
Magnell, Marie
-
Popov, Oleg, 195 ...
-
Quttineh, Nils-H ...
-
Richards, Tobias
-
Song, Juha
-
Switzer, Adam D.
-
Tegler Jerselius ...
-
Vikström, Susann ...
-
Wikström, Martin
-
Yu, Kang Yang Tr ...
-
Yeo, Jesvin Puay ...
-
Zary, Nabil
-
Pohl, Hans
-
Ellervik, Ulf
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogik
- Delar i serien
-
Preprints,
- Artiklar i publikationen
- Linking educatio ...
- Av lärosätet
-
Örebro universitet
-
Umeå universitet
-
Kungliga Tekniska Högskolan
-
Linköpings universitet