SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-49920"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-49920" > Towards shorter lea...

Towards shorter lead times in railway timetabling in Sweden

Forsgren, Malin (författare)
RISE,SICS
Aronsson, Martin (författare)
RISE,SICS
Gestrelius, Sara (författare)
RISE,SICS
 (creator_code:org_t)
2013
2013
Engelska.
Ingår i: IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems, Proceedings, ITSC. - 9781479929146 ; , s. 1053-1058
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Railway timetabling in Sweden has traditionally been associated with long lead times. In order for the railway sector to be able to compete with other transport modes, the infrastructure manager must become better at meeting the demand for railway services whose need for infrastructure capacity is not well-defined 6-18 months in advance. Research at SICS is changing the Swedish timetabling process so that it will accommodate late capacity requests in a significantly better way than before. This paper describes the principle behind the new method, briefly describes the optimization model that has been developed to support the new process, and presents examples that show how optimization tools can support the new process.

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Forsgren, Malin
Aronsson, Martin
Gestrelius, Sara
Artiklar i publikationen
IEEE Conference ...
Av lärosätet
RISE

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy