SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:rkh-515"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:rkh-515" > Psychosocial Experi...

Psychosocial Experiences of Parents of a Child With Imperforate Anus

Nisell, Margret (författare)
Karolinska Institutet,Röda Korsets Högskola,Red Cross University College, Sweden
Öjmyr-Joelsson, Maria (författare)
Karolinska Institutet
Frenckner, Björn (författare)
Karolinska Institutet
visa fler...
Rydelius, Per-Anders (författare)
Karolinska Institutet
Christensson, Kyllike (författare)
Karolinska Institutet
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Oxford : Wiley-Blackwell, 2009
2009
Engelska.
Ingår i: Journal for Specialists in Pediatric Nursing. - Oxford : Wiley-Blackwell. - 1539-0136 .- 1744-6155. ; 14:4, s. 221-229
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • PURPOSE.  This study aims to examine the psychosocial experiences of parents of children with imperforate anus (IA) and to describe their potential positive experiences.DESIGN AND METHODS.  Parents of IA children and a comparison group answered a questionnaire, which was analyzed quantitatively and with manifest content analysis.RESULTS.  Social relationships and respect for the child's will were more affected among IA mothers. Positive experiences were revealed in relation to the child, the parent, and the family.PRACTICE IMPLICATIONS.  Support to parents in caring for a child with IA should be individualized and occasionally undertaken through collaboration with experts from child and adolescent psychiatry.

Nyckelord

children with imperforate anus
nursing
parents
positive experiences
psychosocial
quantitative/qualitative

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy