SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:sh-30024"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:sh-30024" > I Have Read the Cha...

I Have Read the Chapters, But I Do Not Remember : Factors Affecting Intake, Retention and Recall of New Information Among Swedish University Students

Dvorak, Martin, 1971- (författare)
Södertörns högskola,Engelska
 (creator_code:org_t)
Valencia, Spain : International Association for Technology, Education and Development, 2016
2016
Engelska.
Ingår i: INTED2016 Proceedings. - Valencia, Spain : International Association for Technology, Education and Development. - 9788460856177 ; , s. 504-509
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The affluence of information sources we currently experience due to economic prosperity of western cultures and modern information technologies seems to have, apart from its positive effects associated with the ready availability of information, some negative ones as well. These seem to be related to the counterproductive way students utilize these sources, which, in some cases, may hinder their progress, reduce the efficiency of the overall educational process, and render teachers frustrated due to their students not coming prepared to their seminars.Besides looking into factors affecting intake, retention and recall of new information among Swedish university students, which appear to be directly associated with the scarcity principle and perceived value of the information sources the students use, the paper also discusses their inability to deploy relevant cognitive and metacognitive strategies in the process of learning, the impact of exposure to a certain assessment, learning and grading culture, as well as possible solutions to the issue.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Språk och litteratur -- Jämförande språkvetenskap och allmän lingvistik (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature -- General Language Studies and Linguistics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Intake
retention
recall
efficiency of education
scarcity principle
electronic information sources
assessment culture
Other research area
Annat forskningsområde

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dvorak, Martin, ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Språk och litter ...
och Jämförande språk ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
INTED2016 Procee ...
Av lärosätet
Södertörns högskola

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy