Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:sh-34802" >
Beyond the Witness :
Beyond the Witness : Holocaust Representations and the Testimony of Images
-
- Katz Thor, Rebecka, 1982- (författare)
- Södertörns högskola,Estetik
-
- Sjöholm, Cecilia, Professor (preses)
- Södertörns högskola,Estetik
-
- Jonsson, Stefan, Professor (preses)
- Linköping University
-
visa fler...
-
- Koch, Gertrud, Professor (preses)
- Freie Universität, Berlin, Germany
-
- Keenan, Thomas, Associate Professor of Comparative Literature (opponent)
- Bard College, USA
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Art and Theory Publishing, 2018
- Engelska 183 s.
- Relaterad länk:
-
https://sh.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://sh.diva-port... (Preview)
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- In a time when the very last Holocaust witnesses will soon be gone, a possible route for commemoration is to ask what testimony images can give. This book seeks to answer the question of how images can bear witness by examining them as multifaceted entities produced, reproduced, and resituated in conflicting political and historical situations. In three archive-based films by Harun Farocki, Yael Hersonski, and Eyal Sivan, the moving image is reactivated and reinterpreted. Footage produced as internal Nazi propaganda and the video recordings of a politically charged trial in the aftermath of the Holocaust have accrued new meaning. The archival status, context, and conditions for production, and the means of representation, offer a framework for an analysis through which the testimony of images can be understood.
- I tre arkivbaserade filmer av Harun Farocki, Yael Hersonski och Eyal Sivan reaktiveras och omtolkas rörliga bilder från Förintelsen. I en tid då de sista vittnena snart kommer att vara borta inställer sig frågan om vad för slags vittnesmål bilder kan ge för att bevara minnet. I den här avhandlingen undersöks rörliga bilder som komplexa enheter som producerats, reproducerats och resituerats i skilda politiska och historiska situationer.Råmaterial som producerats som nazistisk propaganda respektive videoinspelningen av en politiskt laddad rättegång i Förintelsens efterspel får en ny mening. Materialens arkivstatus, kontext och produktionsvillkor, liksom deras representation, ger ett ramverk för en analys genom vilken bilders vittnesmål kan förstås.
Ämnesord
- HUMANIORA -- Konst (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Arts (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Filosofi, etik och religion -- Filosofi (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Philosophy, Ethics and Religion -- Philosophy (hsv//eng)
Nyckelord
- Image
- film
- witness
- Holocaust
- Warsaw ghetto
- Westerbork
- Eichmann
- Harun Farocki
- Yael Hersonski
- Eyal Sivan
- archive
- testimony
- commemoration.
- film
- bild
- vittne
- vittnesmål
- förintelsen
- arkiv
- Farocki
- Hersonski
- Sivan
- Kritisk kulturteori
- Critical and Cultural Theory
- Östersjö- och Östeuropaforskning
- Baltic and East European studies
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- dok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas