SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:sh-41508"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:sh-41508" > Institutional Compl...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003356naa a2200445 4500
001oai:DiVA.org:sh-41508
003SwePub
008200702s2020 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:sh:diva-415082 URI
024a https://doi.org/10.58235/sjpa.v24i1.86262 DOI
040 a (SwePub)sh
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a art2 swepub-publicationtype
100a Gullberg, Ceciliau Södertörns högskola,Företagsekonomi4 aut0 (Swepub:sh)shcagg15
2451 0a Institutional Complexity in Schools :b Reconciling Clashing Logics Through Technology?
264 c 2020-03-13
264 1b Göteborgs universitet,c 2020
338 a print2 rdacarrier
520 a The article analyses the introduction and use of an IT platform in two Swedish schools. The aim is to examine the role of information systems in shaping institutional complexity, and the research questions addressed are: what logics are manifested through the use of the system and how do they interact with each other in relation to teachers’ emerging work practices? The article is based on a qualitative case study of how teachers and principals perceive and use the system, and it combines theoretical thinking on institutional logics and complexity with ideas on materiality and its role in organisational change. An analysis of three teacher practices that are emerging with use of the system enables a discussion of the presence and, notably, interplay of three primary logics. Logics of professionalism, bureaucracy and management are shown to interrelate in competitive but, primarily, cooperative ways. The very materiality of the IT system is shown to attenuate experiences of incompatibilities between logics and facilitate the management of different logics when they are actually perceived to be incompatible. Contrary to what much previous literature on institutional complexity in the field of education suggests, we therefore argue that institutional complexity may facilitate and enrich teachers’ practices instead of merely constituting a hindrance.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Statsvetenskap0 (SwePub)5062 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Political Science0 (SwePub)5062 hsv//eng
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng
653 a Institutional complexity
653 a Materiality
653 a Information systems
653 a Schools
653 a Teacher practice
653 a Politics, Economy and the Organization of Society
653 a Politik, ekonomi och samhällets organisering
653 a Östersjö- och Östeuropaforskning
653 a Baltic and East European studies
700a Svensson, Jenny,d 1977-u Södertörns högskola,Offentlig förvaltning,Förvaltningsakademin4 aut0 (Swepub:sh)shjysn03
710a Södertörns högskolab Företagsekonomi4 org
773t Scandinavian Journal of Public Administrationd : Göteborgs universitetg 24:1, s. 49-71q 24:1<49-71x 2001-7405x 2001-7413
856u https://doi.org/10.58235/sjpa.v24i1.8626y Fulltext
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:sh:diva-41508
8564 8u https://doi.org/10.58235/sjpa.v24i1.8626

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gullberg, Cecili ...
Svensson, Jenny, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Statsvetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Södertörns högskola

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy