SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-119224"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-119224" > Unpacking the objec...

Unpacking the object of learning

Björkholm, Eva (författare)
KTH,Stockholms universitet,Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik (CeHum),KTH Royal Institute of Technology, Sweden,Teknikdidaktik
 (creator_code:org_t)
Emerald Group Publishing Limited, 2015
2015
Engelska.
Ingår i: International Journal for Lesson and Learning Studies. - : Emerald Group Publishing Limited. - 2046-8253 .- 2046-8261. ; 4:3, s. 194-208
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose – Knowledge concerning the meaning of the object of learning is an important contribution of Learning study. The purpose of this paper is to generate this kind of knowledge and show how it can be developed and refined in the different phases of a Learning study.Design/methodology/approach – The paper reports on a Learning study in primary technology education conducted with students aged six to seven years old, with the aim to explore a specific object of learning; to construct a linkage mechanism for transferring and transforming movement.Findings – The findings show several aspects to discern by the learner in order to grasp the object of learning and reveal how this knowledge was gradually developed during the Learning study. The presumed aspects, those identified in the pre- and post-test, as well as how they were elaborated in the lesson contributed to refining the meaning of the object of learning.Originality/value – In Learning study, knowledge concerning the meaning of the object of learning is generated. By empirically demonstrating the development and specification of this knowledge during a Learning study, this paper will contribute to the discussion of knowledge products from Learning studies as well as to knowledge concerning what there is to know in order to develop a specific capability in technology education.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

Variation theory
Primary technology education
Learning study
Object of learning
utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner
Educational Sciences in Arts and Professions
Teknikvetenskapens lärande och kommunikation

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Björkholm, Eva
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Stockholms universitet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy