SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-123266"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-123266" > Visualization in re...

Visualization in research and science teachers’ professional development

Chang Rundgren, Shu-Nu, 1975- (författare)
Karlstads universitet,Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Karlstad University, Sweden,Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper (from 2013),Stockholm University,SMEER
Yao, Bao-Jun (författare)
Jiangxi Normal University, China
 (creator_code:org_t)
Hong Kong Institute of Education, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching. - : Hong Kong Institute of Education. - 1609-4913. ; 15:2
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Based on the importance and widely use of visualization in science, this article has a three-fold aim related to the terms of visualization, representation and model that in recent years have been introduced to the field of science education without clear differentiation. Firstly, the three terms are discussed with examples to provide a common ground for the following discussion. Secondly, the roles of visualization in science education are delineated to inform teachers how visualization can be used to enhance their teaching and students’ learning in science. Thirdly, based on visualization research in science education, there are a number of aspects that we need to consider while embedding the proposed visualization into the development of teachers’ professional knowledge. We hope to contribute to pre- and in-service science teachers’ professional development linked to the use of visualization in science education.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

visualization
science education
teacher’ professional knowledge
teachers’ professional development
didaktik med inriktning mot lärararbete och lärarprofession
Didactic Science for Teachers and Teaching Professions
Education
Chemical Engineering

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Chang Rundgren, ...
Yao, Bao-Jun
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Asia-Pacific For ...
Av lärosätet
Stockholms universitet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy