SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-148442"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-148442" > Peer Victimization ...

  • Brolin Låftman, SaraStockholms universitet,Centrum för forskning om ojämlikhet i hälsa (CHESS) (författare)

Peer Victimization among Classmates—Associations with Students’ Internalizing Problems, Self-Esteem, and Life Satisfaction

  • Artikel/kapitelEngelska2017

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2017-10-13
  • MDPI AG,2017
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-148442
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-148442URI
  • https://doi.org/10.3390/ijerph14101218DOI
  • http://kipublications.ki.se/Default.aspx?queryparsed=id:137026611URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Bullying is a major problem in schools and a large number of studies have demonstrated that victims have a high excess risk of poor mental health. It may however also affect those who are not directly victimized by peers. The present study investigates whether peer victimization among classmates is linked to internalizing problems, self-esteem, and life satisfaction at the individual level, when the student's own victimization has been taken into account. The data were derived from the first wave of the Swedish part of Youth in Europe Study (YES!), including information on 4319 students in grade 8 (14-15 years of age) distributed across 242 classes. Results from multilevel analyses show a significant association between classes with a high proportion of students being victimized and higher levels of internalizing problems, lower self-esteem, and lower life satisfaction at the student level. This association holds when the student's own victimization has been taken into account. This suggests that peer victimization negatively affects those who are directly exposed, as well as their classmates. We conclude that efficient methods and interventions to reduce bullying in school are likely to benefit not only those who are victimized, but all students.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Modin, BitteStockholms universitet,Centrum för forskning om ojämlikhet i hälsa (CHESS)(Swepub:su)bmodin (författare)
  • Stockholms universitetCentrum för forskning om ojämlikhet i hälsa (CHESS) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:International Journal of Environmental Research and Public Health: MDPI AG14:101661-78271660-4601

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Brolin Låftman, ...
Modin, Bitte
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Folkhälsovetensk ...
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Stockholms universitet
Karolinska Institutet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy