SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-163101"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-163101" > Brazilian High Scho...

Brazilian High School Mathematics Textbooks and the Constitution of the Good Student Citizen

da Silva, Marcio Antonio (författare)
Valero, Paola, 1971- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
Lopes Coradetti Manoel, Camila Aparecida (författare)
visa fler...
Berto, Ludiane Felix (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018-12-10
2018
Engelska.
Ingår i: Acta Scientiae. - : Galoa Events Proceedings. - 1517-4492 .- 2178-7727. ; 20:6, s. 1071-1081
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this paper, we present some of the results of a research project, which aims to analyse the framing for constitution of students as subjects that is put forward in mathematics textbooks. Two themes contained in Brazilian high school Mathematics textbooks were analysed to achieve the proposed intention: financial mathematics and interdisciplinarity. The five statements were elaborated by using the discourse analysis in a Foucauldian perspective, they show that the teaching proposed by textbooks goes beyond mathematics, normalizing the students’ conducts.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Mathematics Education
Mathematics Textbooks
High School
Discourse Analysis
matematikämnets didaktik
Mathematics Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy