Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-163334" >
Progression in acti...
Progression in action for developing chemical knowledge
-
- A. Manneh, Ilana (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
- Hamza, Karim M. (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
- Rundgren, Carl-Johan (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
visa fler...
-
- Eriksson, Lars (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för material- och miljökemi (MMK)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Engelska.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- In this paper, we discuss the well-known teaching challenge of how to provide undergraduate students with basic chemistry knowledge without making them experience these basics as meaningless and unintelligible. First, we situate the challenge in a classic dilemma: should we teach the necessary basic facts before the chemical explanations or should the explanations be taught before or in parallel to these facts? Here we draw on examples from interviews with graduate students reflecting on their experiences regarding their studies at the undergraduate level. Second, we suggest a way out of the dilemma, through a shift in perspective from the typical progression of facts and explanations towards a purpose and activity-based progression. We conclude with a discussion of implications of such a shift for university chemistry education together with suggestions for future research.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- basics
- explanations
- progression
- purposes
- undergraduate chemistry
- naturvetenskapsämnenas didaktik
- Science Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)