Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-163889" >
CONSIDERING THE DES...
-
Skog, KickiStockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik,Stockholms universitet, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Sweden
(författare)
CONSIDERING THE DESIRED TEACHER OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION
- Artikel/kapitelEngelska2018
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Umeå, Sweden :PME,2018
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-163889
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-163889URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mdh:diva-60455URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:kon swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Teacher education generally has both a contextual component of observing and teaching in schools, and decontextualized elements in university courses (cf. Tatto et al., 2012). University courses may be content courses, general pedagogical courses, or mathematics education courses. The assessment criteria of each component or course transmit, both explicitly and implicitly, notions of the desired teacher. Our key concept is the desired teacher. This recognises the teacher as both a subject and as subjected to discourses of power which constitute categories such as ‘teacher’ and ‘good teacher’ (cf. Montecino & Valero, 2015). Notions or images of the desired teacher produce ‘regimes of truth’ which normalise reflection - or not, normalise transformation of content as part of teaching - or not, etc. The notion of what the good teacher is, has varied over time and place. Images of the charismatic teacher with the disposition to teach, have been around for a long time, and still prevail in popular culture (Connell, 2009). Connell also identified a technical-professional model, which prevails in descriptions of teachers’ “technical know-how”. But what are current, competing, contrasting or co-existing images of the desired teacher? This gives rise to this question guiding the work in the group: What are the images of the desired teacher reflected in references to desired knowledge and valued application practices, in institutional materials etc.?
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Christiansen, Iben MajStockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik,Stockholms universitet, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Sweden(Swepub:mdh)icn03
(författare)
-
Österling, LisaStockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik,Stockholms universitet, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Sweden(Swepub:su)list3634
(författare)
-
Stockholms universitetInstitutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics EducationUmeå, Sweden : PME, s. 211-2129789176019023
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas