Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-173356" >
Svensk forskning om...
Svensk forskning om formativ bedömning i grundskolan – en översikt
-
- Lindberg, Viveca, 1954- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik,Jönköping University, Sweden
-
Hirsh, Åsa (författare)
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Natur och kultur, 2019
- 2019
- Svenska.
-
Ingår i: Formativ bedömning. - Stockholm : Natur och kultur. - 9789127824874 ; , s. 134-175
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Kapitlet baseras på en uppdatering av en omfattande översikt av formativ bedömning i nationell och internationell forskning från 2015 avseende grundskolan. Huvudfokus för kapitlet är på de svenska studierna. För kapitlet har översikten kompletterats med studier publicerade efter 2015.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- formativ bedömning
- svensk forskning
- Didactics
- didaktik
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas