Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-176089" >
Drama och teater i ...
Drama och teater i kulturskolan ur pedagogernas perspektiv : Enkätundersökningen
-
- Grip, Kerstin (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
-
- Cedervall, Sofia (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
-
- Österlind, Eva (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, Stockholms universitet, 2019
- Svenska 54 s.
- Relaterad länk:
-
https://su.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Föreliggande rapport rörande drama/teater i kulturskolan bygger på en undersökning av drama- och teaterpedagogers uppfattningar om sitt arbete och dess villkor. Drama/teater i kulturskolan präglas av en kombination av två olika traditioner: dramapedagogik och teater som konstform. Inom denna kombination betonas den ena eller den andra traditionen olika mycket beroende av olika drama- och teaterpedagogers och kulturskolors inriktning.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- drama
- teater
- kulturskola
- undervisning
- pedagoger
- utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner
- Educational Sciences in Arts and Professions
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)