SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-176089"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-176089" > Drama och teater i ...

Drama och teater i kulturskolan ur pedagogernas perspektiv : Enkätundersökningen

Grip, Kerstin (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
Cedervall, Sofia (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
Österlind, Eva (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
 (creator_code:org_t)
Stockholm : Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, Stockholms universitet, 2019
Svenska 54 s.
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Föreliggande rapport rörande drama/teater i kulturskolan bygger på en undersökning av drama- och teaterpedagogers uppfattningar om sitt arbete och dess villkor. Drama/teater i kulturskolan präglas av en kombination av två olika traditioner: dramapedagogik och teater som konstform. Inom denna kombination betonas den ena eller den andra traditionen olika mycket beroende av olika drama- och teaterpedagogers och kulturskolors inriktning.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

drama
teater
kulturskola
undervisning
pedagoger
utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner
Educational Sciences in Arts and Professions

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
rap (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy