Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-176215" >
Preschool teachers'...
Preschool teachers' views on children's learning : an international perspective
-
- Broström, Stig (författare)
- Aarhus University, Denmark
-
- Sandberg, Anette (författare)
- Mälardalens högskola,Utbildningsvetenskap och Matematik,Barnpedagogiska kollegiet
-
- Johansson, Inge (författare)
- Stockholms universitet,Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen,Stockholms Universitet, Sweden
-
visa fler...
-
- Margetts, Kay (författare)
- University of Melbourne, Australia
-
- Nyland, Berenice (författare)
- RMIT University, Melbourne, VIC, Australia
-
Frøkjaer, Thorleif (författare)
-
- Kieferle, Christa (författare)
- Bavarian State Institute of Early Childhood Research, Munich, Germany
-
- Seifert, Anja (författare)
- University of Education Ludwigsburg, Germany
-
- Roth, Angela (författare)
- Staatsinstitut für Frühpädagogik, Eckbau Nord, Munich, Germany
-
- Ugaste, Aino (författare)
- Talinn University, Talinn, Estonia
-
- Vrinioti, Kalliope (författare)
- University of Western Macedonia, Florina, Greece
-
- Frökjaer, Thor-leif (författare)
- Professionshøjskolen, University College Capital, Copenhagen, Denmark
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2014-09-23
- 2015
- Engelska.
-
Ingår i: Early Child Development and Care. - : Informa UK Limited. - 0300-4430 .- 1476-8275. ; 185:5, s. 824-847
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This comparative study investigated the perspectives of preschool teachers in Australia, Denmark, Estonia, German, Greece and Sweden about learning and participation in preschool. A structured survey questionnaire investigated four main questions: What situations can be characterised as learning? What activities are important for learning? What are the best conditions for children's learning? How do preschool teachers understand participation in relation to children's learning in preschool? Results suggest that play, interactions with other children and adults, the provision of different activities and teacher support are important for children's learning. While similarities were noted, results indicate some disparity between countries and a further in-depth interview-style study is recommended to provide a deeper understanding of teachers' perspectives and practices around children's learning.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology (hsv//eng)
Nyckelord
- participation
- learning
- curriculum
- teacher's perspectives
- preschool
- didaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Broström, Stig
-
Sandberg, Anette
-
Johansson, Inge
-
Margetts, Kay
-
Nyland, Berenice
-
Frøkjaer, Thorle ...
-
visa fler...
-
Kieferle, Christ ...
-
Seifert, Anja
-
Roth, Angela
-
Ugaste, Aino
-
Vrinioti, Kallio ...
-
Frökjaer, Thor-l ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Psykologi
- Artiklar i publikationen
-
Early Child Deve ...
- Av lärosätet
-
Stockholms universitet
-
Mälardalens universitet