Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-178000" >
Att utveckla forskn...
Att utveckla forskningsbaserad undervisning : analyser, utmaningar och exempel
-
- Ståhle, Ylva (redaktör/utgivare)
- Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
-
- Waermö, Mimmi (redaktör/utgivare)
- Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen
-
- Lindberg, Viveca (redaktör/utgivare)
- Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789127824898
- Stockholm : Natur och kultur, 2019
- Svenska 432 s.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Boken handlar om forskning med och av lärare för hållbar utveckling av undervisning. Kapitlen bidrar med att lyfta fram didaktiska utmaningar och lösningar för att utveckla vetenskapliga förhållningssätt för undervisningsutvecklande forskning baserade på exempel och analyser som representerar olika skolämnen, skolformer och lärarutbildningen. Boken skiljer sig från övriga inom området genom bredden i hur detta kan göras och i relation till att flera nivåer i utbildningssystemet och ämnen är representerade.Tretton av bokens sjutton kapitel är skrivna av forskare (nuvarande eller pensionerade) från SU och de representerar fem institutioner: IPD, HSD, MND, Matematiska och SpecPed. Övriga kapitel representerar ett urval av de nätverk som byggts kring den här typen av forskningsintressen över tid.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- sam (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas