Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-179045" >
”Nä, jag tänkte nog...
”Nä, jag tänkte nog fel ...” - Elevers agens vid algebraiska resonemang i helklass
-
- Nyman, Martin (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
- Fred, Jenny (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
Andersson, Carina (författare)
-
visa fler...
-
Andersson, Lars (författare)
-
Björklund, Jenny (författare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2020
- 2020
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vad krävs för att undervisningen ska skapa förutsättningar för elever att engageras i kreativa och reflektiva resonemang om algebraiska uttryck? Davydovs lärandeverksamhetsteori tillhandahåller principer som kan användas av lärare för att designa en undervisning som möjliggör för elever att delta i ett teoretiskt och kvalificerande arbete. Presentationen kommer att diskutera dessa faktorer samt ge exempel på hur uppgifter kan utformas och iscensättas för att möjliggöra detta.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Algebraiska resonemang
- lärandeverksamhet
- klassrumskommunikation
- algebraiska uttryck
- matematikämnets didaktik
- Mathematics Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)