Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-181628" >
Childcare, Culture,...
Childcare, Culture, and Child Development : A Swedish Perspective
-
- Ferrer Wreder, Laura (författare)
- Stockholms universitet,Personlighets-, social- och utvecklingspsykologi,Stockholms universitet, Personlighets-, social- och utvecklingspsykologi
-
- Eninger, Lilianne (författare)
- Stockholms universitet,Personlighets-, social- och utvecklingspsykologi,Stockholms universitet, Personlighets-, social- och utvecklingspsykologi
-
- Ginner Hau, Hanna (författare)
- Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen,Stockholms universitet, Specialpedagogiska institutionen
-
visa fler...
-
- Olsson, Tina M. (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Jönköping University,HHJ, Avdelningen för socialt arbete,Social Work, Stockholm University; Department of Social Work, Göteborg University, Göteborg, Sweden,Institutionen för socialt arbete,Department of Social Work
-
- Sedem, Mina (författare)
- Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen,Stockholms universitet, Specialpedagogiska institutionen
-
- Thomas, Sarah (författare)
- Stockholms universitet,Personlighets-, social- och utvecklingspsykologi,Stockholms universitet, Personlighets-, social- och utvecklingspsykologi
-
- Allodi Westling, Mara (författare)
- Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen,Stockholms universitet, Specialpedagogiska institutionen
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2020-02-05
- 2020
- Engelska.
-
Ingår i: The Oxford Handbook of Moral Development. - Oxford : Oxford University Press. - 9780190676049
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This chapter concerns theory and research relevant to child development and early childhood education and care (ECEC), which is a key ecology for human development. In this chapter, the authors provide an overview of the organizational features and processes important to understanding these settings. The authors then focus on describing the Nordic welfare model as it relates to ECEC settings, with an exploration of how certain ethics are reflected in the design, goals, and practice of ECEC settings in Sweden. The chapter then moves to summarizing and reflecting on the empirical research literature on how Swedish ECEC settings may support aspects of children’s moral development; finally, the authors pose several questions that may prove important to advancing future research in this area.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Sociologi -- Socialt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Sociology -- Social Work (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology -- Psychology (hsv//eng)
Nyckelord
- early childhood education and care
- Sweden
- Nordic welfare model
- young children
- daycare
- preschool
- moral development
- social emotional development
- psykologi
- Psychology
- early childhood education and care
- Sweden
- Nordic welfare model
- young children
- daycare
- preschool
- moral development
- social emotional development
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas