Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-186312" >
Teachers’ work in t...
-
Sahlén, PatricSödertörns högskola,Pedagogik
(författare)
Teachers’ work in the Swedish School Inspectorate’s quality audits in a time of accountability
- Artikel/kapitelEngelska2020
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Elsevier BV,2020
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-186312
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-186312URI
-
https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103181DOI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:sh:diva-41786URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
This article explores how the teacher is positioned and legitimised in the Swedish Schools Inspectorate’squality audit reports. Using Foucauldian discourse analysis, two main subject positions are identified:activity-based subject positions where the teacher is constructed as an active actor, and competence- and responsibility-based subject positions where the teacher is constructed both as important for the students’results, and as an individual in need of guidance. The teacher is positioned as a professional with limited competence. The reports show ambivalence regarding teachers’position, which could be considered as delegitimising the teaching profession.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Edman Stålbrandt, Eva,1958-Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik(Swepub:su)evaedm
(författare)
-
Svärdemo Åberg, EvaStockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik(Swepub:su)evasva
(författare)
-
Södertörns högskolaPedagogik
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Teaching and Teacher Education: Elsevier BV960742-051X1879-2480
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas