SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-186998"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-186998" > Learning Analytics ...

Learning Analytics for Blended Learning : A Systematic Review of Theory, Methodology, and Ethical Considerations

Bergdahl, Nina (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Stockholm University, Sweden
Nouri, Jalal (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Stockholm University, Sweden
Karunaratne, Thashmee (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Stockholm University, Sweden
visa fler...
Afzaal, Muhammad (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Stockholm University, Sweden
Saqr, Mohammad (författare)
KTH Royal Institute of Technology, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2020-10-29
2020
Engelska.
Ingår i: International journal of learning analytics and artificial intelligence for education. - : International Association of Online Engineering (IAOE). - 2706-7564. ; 2:2, s. 46-79
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Learning Analytics (LA) approaches in Blended Learning (BL) research is becoming an established field. In the light of previous critiqued toward LA for not being grounded in theory, the General Data Protection and a renewed focus on individuals’ integrity, this review aims to explore the use of theories, the methodological and analytic approaches in educational settings, along with surveying ethical and legal considerations. The review also maps and explores the outcomes and discusses the pitfalls and potentials currently seen in the field. Journal articles and conference papers were identified through systematic search across relevant databases. 70 papers met the inclusion criteria: they applied LA within a BL setting, were peer-reviewed, full-papers, and if they were in English. The results reveal that the use of theoretical and methodological approaches was disperse, we identified approaches of BL not included in categories of BL in existing BL literature and suggest these may be referred to as hybrid blended learning, that ethical considerations and legal requirements have often been overlooked. We highlight critical issues that contribute to raise awareness and inform alignment for future research to ameliorate diffuse applications within the field of LA.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Mänsklig interaktion med IKT (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Human Aspects of ICT (hsv//eng)

Nyckelord

itterature review
learning analytics
blended learning
systematic review
informationssamhället
Information Society

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy