Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-187440" >
Skapa behov av mult...
Skapa behov av multiplikation
-
- Andersson, Charlotta (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
Andrén, Sanna (författare)
-
- Eriksson, Helena (författare)
- Högskolan Dalarna,Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik,Matematikdidaktik
-
visa fler...
-
- Tuominen, Jane (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2020
- 2020
- Svenska.
-
Ingår i: Nämnaren. - 0348-2723. ; :4, s. 11-15
- Relaterad länk:
-
http://ncm.gu.se/nam...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Kan multiplikation förstås på något annat sätt än som upprepad addition? Här prövar författarna ett nytt sätt att undervisa om multiplikation. Genom att atbeta med indirekt mätning skapas ett behov av multiplikation.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Nyckelord
- matematikämnets didaktik
- Mathematics Education
- Education and Learning
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Nämnaren
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas