SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-194576"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-194576" > SCIENCE IN SILENCE

SCIENCE IN SILENCE

Büntgen, Ulf (författare)
Krusic, Paul J. (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för naturgeografi,University of Cambridge, UK
Di Cosmo, Nicola (författare)
 (creator_code:org_t)
2021-03-13
2021
Engelska.
Ingår i: Erdkunde. - : Erdkunde. - 0014-0015 .- 2702-5985. ; 75:1, s. 61-63
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Intellectual and cultural benefits from extended periods of self-isolation have a long history. The ongoing decline in academic freedom, however, distinguishes the coronavirus disease from previous crises. Despite the unprecedented political and economic challenges, as well as the devastating societal disruptions caused by the global COVID-19 pandemic, this study focusses on the fresh opportunities the current coronavirus restrictions offer to question extant academic models and paradigms, in the spirit of creating a more equitable and sustainable research system in the future.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

academic ethos
basic research
collective responsibilities
COVID-19
critical thinking
global crises
intellectual freedom
knowledge transfer

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • Erdkunde (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Büntgen, Ulf
Krusic, Paul J.
Di Cosmo, Nicola
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Erdkunde
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy