SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-198184"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-198184" > Changes in Students...

  • Jederlund, Ulf,1961-Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen (författare)

Changes in Students’ School Trust as a Reflection of Teachers’ Collective Learning Processes : Findings from a Longitudinal Study

  • Artikel/kapitelEngelska2022

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2021-11-03
  • Informa UK Limited,2022
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-198184
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-198184URI
  • https://doi.org/10.1080/00313831.2021.1982764DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This 2-year longitudinal study compares students’ trajectories for perceived teacher–student relationship quality and students’ selfefficacy (together discussed as students’ school trust) to previously documented teacher-perceived experiences in teacher teams’ collective learning processes. The article’s main contribution is the reflection in students’ perceptions, of their teachers’ perceived quality and attainment in collective learning processes. Comparisons between schools show that trajectories for students belonging to the only teacher team that experienced a more mature and successful learning process in an earlier study, differed significantly from the trajectories for students in compared teams. Differences demonstrated large positive effect sizes (d=0.81–1.14). Individual analysis provides deeper insights about how these students’ perceptions changed. Additionally, the full sample data confirms earlier findings of substantial cross-associations between student-perceived teacher–student relationship quality and student self-efficacy. For example, sustainable associations between supportive teacher–student relationships and students’ global academic self-efficacy and self-efficacy for self-regulative learning were found (r = 0.43–0.51).

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • von Rosen, TatjanaStockholms universitet,Statistiska institutionen(Swepub:su)tnamt (författare)
  • Stockholms universitetSpecialpedagogiska institutionen (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Scandinavian Journal of Educational Research: Informa UK Limited66:7, s. 1161-11820031-38311470-1170

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Jederlund, Ulf, ...
von Rosen, Tatja ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy