SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-201063"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-201063" > Elevers formande av...

  • Andersson, Ingela,1963-Göteborgs universitet, Sverige (författare)

Elevers formande av arbetsplatsförlagt lärande i svensk gymnasial lärlingsutbildning : [How students in Swedish upper secondary apprenticeship education contribute to form their education in relation to work-based learning]

  • Artikel/kapitelSvenska2022

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2022-01-14
  • Linkoping University Electronic Press,2022
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-201063
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-201063URI
  • https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458x.22v12i1DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:svenska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The article examines how students in Swedish upper secondary apprenticeship education contribute to the shaping of their education through their choices and actions in relation to work-based learning. Activity theory and the notion of interacting activity systems was used to emphasise the students’ perspective as active subjects. Data was collected through observations and interviews with 15 students in their second year of an apprenticeship. An initial qualitative content analysis revealed a pattern of actions that related to both school and work. The result of this analysis was further elaborated with activity theoretical concepts. Thereby dominating rules/norms and tools they made use of, contributed to identifying three potential objects for students’ actions: grades in vocational subjects, development of vocational skills, and inclusion in the workplace community. Depending on what objects the students held as superior and subordinate different outcomes could be achieved – an upper secondary vocational degree, development of vocational skills, and/or being employed while studying. One object did not necessarily exclude the others. It is concluded that the multiple expectations from students, school, and workplaces that coexist in relation to work-based learning need to be continuously communicated among all participants to strengthen the students’ possibility to achieve their desired educational outcome.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Lindberg, Viveca,1954-Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik(Swepub:su)vivlin (författare)
  • Göteborgs universitet, SverigeInstitutionen för ämnesdidaktik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Nordic Journal of Vocational Education and Training: Linkoping University Electronic Press12:1, s. 1-242242-458X

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Ingel ...
Lindberg, Viveca ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Nordic Journal o ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy