Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-214636" >
Motives for becomin...
Motives for becoming a teacher, coping strategies and teacher efficacy among Swedish student teachers
-
- Thornberg, Robert, 1968- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
- Wänström, Linda, 1972- (författare)
- Linköpings universitet,Statistik och maskininlärning,Filosofiska fakulteten
-
- Lindqvist, Henrik, 1978- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
visa fler...
-
- Weurlander, Maria, 1969- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education, Stockholm University, Stockholm, Sweden
-
- Wernerson, Annika (författare)
- Karolinska Institutet
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2023
- 2023
- Engelska.
-
Ingår i: European Journal of Teacher Education. - : Informa UK Limited. - 0261-9768 .- 1469-5928. ; , s. 1-19
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.1...
-
visa fler...
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
http://kipublication...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The current study examined whether different motives for entering teacher education and different coping strategies in distressful situations during teacher training were associated with teacher efficacy among student teachers. A sample of 517 Swedish student teachers completed a questionnaire. According to the findings from multivariate regression analysis, student teachers who scored higher in intrinsic and altruistic motives and cognitive restructuring, and lower in self-criticism, tended to show greater teacher efficacy.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Student teacher
- motives for becoming a teacher
- coping
- teacher efficacy
- teacher education
- Educational Science
- pedagogik med inriktning mot utbildningsvetenskap
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas