Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-216185" >
Konsten att greppa ...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Studenter har svårt att beskriva vad ett juridiskt resonemang är. Det blottar utmaningar i relation till vissa metakognitiva förmågor. Hur kan undervisningen förändras? Det är den koncisa sammanfattningen av en nypublicerad studie i The Law Teacher.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Juridik -- Juridik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Law -- Law (hsv//eng)
Nyckelord
- juridiskt resonemang
- undervisa om juridiskt resonemang
- juriststudenter
- juristutbildningen
- tyst kunskap
- högre utbildning
- högskolepedagogik
- pedagogik
- Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)