SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-216502"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-216502" > Visualising complex...

Visualising complexity and changeability - critical aspects of teaching visual models in economics

Tväråna, Malin (författare)
Jägerskog, Ann-Sofie, 1977- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik
Björklund, Mattias, 1971- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik
visa fler...
Carlberg, Sara (författare)
Gottfridsson, Patrik (författare)
Juthberg, Therese (författare)
Kenndal, Robert (författare)
Losciale, Marie (författare)
Rosengren, Jenny (författare)
Sahlstrom, Per (författare)
Strandberg, Max, 1953- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Leuven : European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), 2023
2023
Engelska.
Ingår i: EARLI 2023. - Leuven : European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). ; , s. 104-104
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this presentation is to discuss how models used in social studies teaching can help students grasp the complexity and changeability in economic issues and systems in the context of social science education (SSE). Models are often used in SSE teaching to help students grasp complexity and changeability. However, students often find models difficult to understand and there is a risk that seemingly fixed models do not offer an understanding of the changeability in societal issues. The project investigates students’ conceptions of two different models that are commonly used in SSE (one flowchart and one plot diagram) and what aspects that need to be discerned in order for students to reason in a qualified way about the content illustrated. Results from a phenomenographic analysis of 21 group discussions (with students from both compulsory and upper secondary school) show that the critical aspects identified in part can be understood as model and content specific, but in part as model generic. By comparing the critical aspects for the two different models, it is evident that in order to read both models, aspects pertaining to structure, casual expansion, and human agency are important.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

Citizenship Education
Comprehension of Text and Graphics
Social Sciences and Humanities
Teaching/Instructional Strategies
ämnesdidaktik med inriktning mot de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
Teaching and Learning with Specialisation in the Social Sciences Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy