Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-219019" >
Ett öppet klassrums...
Ett öppet klassrumsklimat är viktigt för elevers demokratilärande
-
Andersson, Anna (författare)
-
- Olson, Maria, 1969- (författare)
- Högskolan Dalarna,Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik,Pedagogiskt arbete,Forskargruppen de samhällsorienterande ämnenas didaktik
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Skolforskningsinstitutet, 2023
- Svenska.
-
Ingår i: Skolforskningsportalen. - Stockholm : Skolforskningsinstitutet.
- Relaterad länk:
-
https://skolforsknin...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Skolan har ett viktigt demokratiuppdrag och undervisningens utformning påverkar elevers lärande. Ett öppet klassrumsklimat där elever bjuds in att fråga, diskutera och komma med synpunkter på ämnesinnehållet är det i särklass viktigaste för att skapa förutsättningar för demokratilärande – oavsett skolämne.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- demokrati
- undervisning
- demokratilärande
- elever
- skola
- Subject Learning and Teaching
- ämnesdidaktik
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)