Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-224457" >
Revolutionizing mar...
Revolutionizing markets : Consumers’ collective action and unintended consequences in market system dynamics
-
- Yngfalk, Carl, 1980- (författare)
- Stockholms universitet,Marknadsföring
-
Fyrberg Yngfalk, Anna, 1980- (författare)
-
Skålén, Per (författare)
-
(creator_code:org_t)
- 2023
- 2023
- Engelska.
-
Ingår i: Utopia Revisited: Consumer Culture Theory Conference 2023. ; , s. 47-47
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This study contributes to discussions on the role of power and conflict in market evolution. Drawing on strategic action field (SAF) theory, and a longitudinal study of the Swedish music market, the paper highlights consumers’ interchangeable roles and collective abilities, and its unintended consequences, in enacting market revolution.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Nyckelord
- Business Administration
- företagsekonomi
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)