SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-224457"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-224457" > Revolutionizing mar...

Revolutionizing markets : Consumers’ collective action and unintended consequences in market system dynamics

Yngfalk, Carl, 1980- (författare)
Stockholms universitet,Marknadsföring
Fyrberg Yngfalk, Anna, 1980- (författare)
Skålén, Per (författare)
 (creator_code:org_t)
2023
2023
Engelska.
Ingår i: Utopia Revisited: Consumer Culture Theory Conference 2023. ; , s. 47-47
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study contributes to discussions on the role of power and conflict in market evolution. Drawing on strategic action field (SAF) theory, and a longitudinal study of the Swedish music market, the paper highlights consumers’ interchangeable roles and collective abilities, and its unintended consequences, in enacting market revolution.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Business Administration
företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Yngfalk, Carl, 1 ...
Fyrberg Yngfalk, ...
Skålén, Per
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy