SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-228152"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-228152" > Trust in academic m...

Trust in academic management during the COVID-19 pandemic : longitudinal effects on mental health and academic self-efficacy

Andersson, Claes (författare)
Malmö universitet,Institutionen för kriminologi (KR),Malmö Univ, Dept Criminol, Malmö, Sweden.;Malmö Univ, Dept Criminol, S-20506 Malmö, Sweden.
Berman, Anne H., Professor (författare)
Uppsala universitet,Institutionen för psykologi
Lindfors, Petra, 1973- (författare)
Stockholms universitet,Psykologiska institutionen,Stockholm Univ, Dept Psychol, Stockholm, Sweden.
visa fler...
Bendtsen, Marcus (författare)
Linköpings universitet,Avdelningen för samhälle och hälsa,Medicinska fakulteten,Linköping Univ, Dept Hlth Med & Caring Sci, Linköping, Sweden.
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Taylor & Francis, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Cogent Education. - : Taylor & Francis. - 2331-186X. ; 11:1
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In higher education, students' trust in the university management may affect both mental health and academic self-efficacy. This longitudinal study, conducted during the most challenging course of the COVID-19 pandemic, uses multinomial regression and causal inference to estimate the effects of students' trust in their universities' strategies for managing the pandemic, on students' self-reported changes in mental health and academic self-efficacy. The analyzed sample (N = 2796) was recruited through online advertising and responded to a baseline online survey in the late spring of 2020, with two follow-up surveys five and ten months later. Results show that positive trust in university management of the pandemic protected against experiencing one's mental health and academic self-efficacy as worse rather than unchanged, both five and ten months after the baseline assessment. The findings emphasize the importance of developing and maintaining trust-building measures between academia and students to support students' mental health and academic self-efficacy in times of uncertainty.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Annan hälsovetenskap (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Other Health Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

University/college
Covid-19
trust
management
mental health
academic self-efficacy

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy