SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-228915"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-228915" > Epistemic Reciproci...

Epistemic Reciprocity Through a Decolonial Crip Literacy in Accommodated Language Education for Adults

Hedman, Christina, 1966- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik
Adams Lyngbäck, Liz, 1966- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
Paul, Enni, Fil. dr. (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
visa fler...
Rosén, Jenny, 1979- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för ämnesdidaktik
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2024
2024
Engelska.
Ingår i: Applied Linguistics. - 0142-6001 .- 1477-450X.
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This linguistic ethnography was conducted in accommodated language education in Sweden, aimed at adult learners with deafness, hearing impairment, post-traumatic stress disorder, migration stress, or intellectual disability, here, focusing on the latter group, who attended Swedish language learning courses. We empirically investigate a decolonial crip literacy, by connecting language education to epistemic reciprocity. The decolonial lens is understood with regard to the marginalized and dis-abled body, under-represented in Applied Linguistics. More specifically, we focus on teacher positionality and ethical stance-taking among three of the teachers, to contribute an in-depth and situated account of a decolonial crip literacy, as counteracts of ableism and linguicism, and an orientation toward epistemic justice. Based on our linguistic ethnographic data, we suggest that the decolonial crip literacy project engages with disability-as-difference, positioning the dis-abled body as knower, via epistemic reciprocity, which is communicated through a multiplicity of communicative resources, materialities, and creativity. The paper contributes both to the theorizing of injustice in language education and to alternatives in pedagogical practice.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy