Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-55101" >
Talbegreppets utvec...
Talbegreppets utveckling : ett radikalkonstruktivistiskt perspektiv
-
- Eriksson, Göta, 1943- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för individ, omvärld och lärande (IOL)
-
- Fischbein, Siv, Professor (preses)
- Stockholms universitet,Institutionen för individ, omvärld och lärande (IOL)
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9189503066
- Stockholm : Institutionen för individ, omvärld och lärande; Lärarhögskolan i Stockholm, 2001
- Svenska 212 s.
-
Serie: Individ, omvärld och lärande. Forskning, 1404-983X ; 7
- Relaterad länk:
-
https://su.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I denna studie fokuseras barnets tidiga kunskaps-bildning i aritmetik, med utgångspunkt i den radikalkonstruktivistiska teorin. Enligt denna teoribildning ärtalbegreppet inte statiskt utan en individuell konstruk-tion, som genomgår kvalitativa förändringar underbarnets aritmetiska utveckling. De räknehandlingarbarnet kan utföra ses som beroende och präglade avdet konstruerade talbegreppet.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Education
- Pedagogik
- specialpedagogik
- Special Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- lic (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas