Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-64753" >
Parent-child intera...
Parent-child interaction: Relationship between pause duration and infant vocabulary at 18 months
-
- Dahlby, Malin (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
- Irmalm, Ludvig (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
- Kytöharju, Satu (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
visa fler...
-
- Wallander, Linnéa (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
- Zachariassen, Helena (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
- Ericsson, Anna (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
- Marklund, Ulrika (författare)
- Stockholms universitet,Avdelningen för fonetik
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm, 2011
- 2011
- Engelska.
-
Ingår i: Proceedings from Fonetik 2011. - Stockholm. ; , s. 101-104
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Studies of child language development have shown that children from an early age are aware of turn-taking patterns in interaction. The aim of this study is to investigate if there is a relationship between turn-taking pauses in parent-child interaction and child vocabulary at 18 months of age. Analysis of pause duration is conducted on recordings from the SPRINT language intervention project and pause duration is found to correlate with child vocabulary size. Different possible reasons for this correlation are discussed.
Ämnesord
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Jämförande språkvetenskap och allmän lingvistik (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- General Language Studies and Linguistics (hsv//eng)
Nyckelord
- Phonetics
- fonetik
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)