SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-77449"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-77449" > Contribution of Cau...

Contribution of Cause-Related Marketing (CRM) to Familiar Brands : Is the Effect of Brand-Cause Fit Influenced by Level of Category Involvement?

Hjalmarson, Hanna (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för reklam och PR
 (creator_code:org_t)
ISBN 9783834942906
2011
2011
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Innehållsförteckning Abstract Ämnesord
Stäng  
No table of content available
  • The purpose of this paper is to examine how the impact of cause-related marketing (CRM) on familiar brands varies with level of brand/cause fit and product category involvement. According to the results of an experimental study, effects of CRM were scarce. Following previous research, it was expected that CRM messages, especially high fit messages and especially in high involvement conditions, would have a positive influence on advertising effects, but this could not be supported. The results nevertheless warrant further research on the topic.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Advertising effects
cause-related marketing
brand-cause fit
företagsekonomi
Business Administration

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hjalmarson, Hann ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy