SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-85085"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-85085" > Class and Culture a...

Class and Culture and the Transformative Pedagogy

Helldin, Rolf, 1944- (författare)
Stockholms universitet,Specialpedagogiska institutionen
 (creator_code:org_t)
1
New York : Nova Science Publishers, Inc. 2012
2012
Engelska.
Ingår i: Pedagogy. - New York : Nova Science Publishers, Inc.. - 9781621009009 ; , s. 471-488
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Based on Fraser’s (2003) political analysis, I have reviewed the relations of liberal education to special education’s traditional context by comparing liberal theoretical models with the pedagogy that labours critically for a change in the basic structural terms – the structurally profound inequalities that exist. Redistribution of resources in a welfare-logic requires an “affirmative” pedagogy that emphasizes, specifies, and distinguishes between the needs that are to be compensated. It follows a social liberal theoretical model that acts as a “guard”, that is, it leads to differentiation and shapes the problem for the inclusive school. Needs for diagnostic knowledge to identify various “syndromes”, needs that are constantly increasing, can be seen in that light. This educational method both requires, and strives toward differentiation. In contrast, a “transformative” (deconstructing) educational method sees society’s basic structural injustice as time’s greatest educational problem. The latter form of educational work leads primarily to long-term thinking of a school where differentiation does not occur, and where inclusion is the measuring-stick.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Critical pedagogy
Teacher Training
Effective teaching
Learning
Group work in education
specialpedagogik
Special Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • Pedagogy (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Helldin, Rolf, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Pedagogy
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy