Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-124740" >
Why is learning via...
Why is learning via creative reasoning effective?
-
- Bergqvist, Tomas, 1962- (författare)
- Umeå universitet,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap
-
- Lithner, Johan, 1960- (författare)
- Umeå universitet,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
-
(creator_code:org_t)
- Szeged : PME, 2016
- 2016
- Engelska.
-
Ingår i: <em>Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education</em>. - Szeged : PME.
- Relaterad länk:
-
http://www.igpme.org
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Ämnesord
Stäng
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Matematik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Mathematics (hsv//eng)
Nyckelord
- Mathematical reasoning
- Creative reasoning
- Algorithmic reasoning
- didactics of mathematics
- matematikdidaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)