SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-129798"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-129798" > Becoming original :

Becoming original : effects of strategy instruction

van de Kamp, Marie-Thérèse (författare)
Admiraal, Wilfried (författare)
Rijlaarsdam, Gert (författare)
Umeå universitet,Institutionen för språkstudier,Research Institute of Child Development and Education, University of Amsterdam, Nieuwe Achtergracht 127, 1018 WS Amsterdam, The Netherlands; University of Antwerp, Antwerp, Belgium
 (creator_code:org_t)
2016-08-26
2016
Engelska.
Ingår i: Instructional science. - : Springer Science and Business Media LLC. - 0020-4277 .- 1573-1952. ; 44:6, s. 543-566
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Visual arts education focuses on creating original visual art products. A means to improve originality is enhancement of divergent thinking, indicated by fluency, flexibility and originality of ideas. In regular arts lessons, divergent thinking is mostly promoted through brainstorming. In a previous study, we found positive effects of an explicit instruction of metacognition on fluency and flexibility in terms of the generation of ideas, but not on the originality of ideas. Therefore, we redesigned the instruction with a focus on building up knowledge about creative generation strategies by adding more complex types of association, and adding generation through combination and abstraction. In the present study, we examined the effects of this intervention by comparing it with regular brainstorming instruction. In a pretest-posttest control group design, secondary school students in the comparison condition received the brainstorm lesson and students in the experimental condition received the newly developed instruction lesson. To validate the effects, we replicated this study with a second cohort. The results showed that in both cohorts the strategy instruction of 50 min had positive effects on students' fluency, flexibility and originality. This study implies that instructional support in building up knowledge about creative generation strategies may improve students' creative processes in visual arts education.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Konst -- Bildkonst (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Arts -- Visual Arts (hsv//eng)

Nyckelord

Creativity
Divergent thinking
Strategy instruction
Visual arts education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
van de Kamp, Mar ...
Admiraal, Wilfri ...
Rijlaarsdam, Ger ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
HUMANIORA
HUMANIORA
och Konst
och Bildkonst
Artiklar i publikationen
Instructional sc ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy