Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-14505" >
Hur högskoleinstitu...
Hur högskoleinstitutioner och enheter kan granska sina kurser ur jämställdhets- och genusperspektiv : nuläget och framåtblick med praktiska förslag
-
- Löfgren, Kent, 1966- (författare)
- Umeå universitet,Beteendevetenskapliga mätningar
-
(creator_code:org_t)
- Umeå : Institutionen för beteendevetenskapliga mätningar, Umeå universitet, 2006
- Svenska 35 s.
-
Serie: BVM / Institutionen för beteendevetenskapliga mätningar, Umeå universitet, 1652-7313 ; 23
- Relaterad länk:
-
http://www.edusci.um...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The two laws Equal Treatment of Students at Universities Act (Lagen likabehandling av studenter i högskolan, SFS 2001:1286) and Prohibition of Discrimination Act (Lagen om förbud mot diskriminering, SFS, 2003:307) stipulate that university departments must address equality and gender issues when planning, executing and evaluating their courses. This report discusses these laws, the European Union’s (EU) Seventh Framework Programme (European Commission, 2006), the EU’s roadmap for equality (European Commission, 2006) and two recent Governmental Bills (Prop. 2004/05:80 & Prop. 2005/06:155). Results from previous empirical studies are also reported. Finally, the report presents a short and easily applied model for departments to use when they begin to analyse their own courses from an equal opportunities perspective.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Education
- Pedagogik
- pedagogik
- Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)