SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-158187"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-158187" > Investigating algor...

Investigating algorithmic and creative reasoning strategies by eye tracking

Norqvist, Mathias (författare)
Umeå universitet,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
Jonsson, Bert (författare)
Umeå universitet,Institutionen för psykologi
Lithner, Johan (författare)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM)
visa fler...
Qwillbard, Tony (författare)
Umeå universitet,Institutionen för psykologi
Holm, Linus (författare)
Umeå universitet,Institutionen för psykologi
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2019
2019
Engelska.
Ingår i: Journal of Mathematical Behavior. - : Elsevier. - 0732-3123 .- 1873-8028. ; 55
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Imitative teaching and learning approaches have been dominating in mathematics education. Although more creative approaches (e.g. problem-based learning) have been proposed and implemented, a main challenge of mathematics education research is to document robust links between teaching, tasks, student activities and learning. This study investigates one aspect of such links, by contrasting tasks providing algorithmic solution templates with tasks requiring students’ constructions of solutions and relating this to students’ learning processes and outcomes. Information about students’ task solving strategies are gathered by corneal eye-tracking, which is related to subsequent post-test performances and individual variation in cognitive proficiency. Results show that students practicing by creative tasks outperform students practicing by imitative algorithmic tasks in the post-test, but also that students that perform less well on creative tasks tend to try ineffective imitative strategies.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Mathematical reasoning
Cognitive proficiency
Eye tracking
Productive struggle
Solution strategies
matematikdidaktik
didactics of mathematics

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy