Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-177458" >
Skolutveckling geno...
Skolutveckling genom didaktiskt klassrumsarbete i samverkan lärare och forskare
-
- Lilja, Annika (författare)
- Göteborgs universitet, Inst. för didaktik och pedagogisk preofession,EthiCo II
-
- Franck, Olof (författare)
- Göteborgs universitet, Inst. för didaktik och pedagogisk profession,EthiCo II
-
- Lifmark, David (författare)
- Göteborgs universitet, Inst. för didaktik och pedagogisk profession,EthiCo II
-
visa fler...
-
- Lyngfelt, Anna (författare)
- Göteborgs universitet, Inst. för didaktik och pedagogisk profession,EthiCo II
-
- Osbeck, Christina (författare)
- Göteborgs universitet, Inst. för didaktik och pedagogisk profession,EthiCo II
-
- Sporre, Karin, 1952- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap
-
visa färre...
-
Göteborgs universitet, Inst för didaktik och pedagogisk preofession EthiCo II (creator_code:org_t)
- Malmö : Gleerups Utbildning AB, 2021
- 2021
- Svenska.
-
Ingår i: Skolutveckling i teori och praktik. - Malmö : Gleerups Utbildning AB. - 9789151102832 ; , s. 283-291
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I detta bokkapitel är ambitionen tvådelad – dels vill vi beskriva en skolutvecklingsmodell för samverkan mellan lärare och forskare och dels vill vi beskriva den undervisningsmodell i etik som lärare och forskare tillsammans utvecklat inom ramen för skolutvecklingsmodellen. Vårt sätt att arbeta i forskningsprojektet EthiCo II Att skärpa den etiska blicken och rösten. En skönlitteraturbaseradetikundervisnings möjlighet och svårigheter, ser vi här som en modell för skolutveckling.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Nyckelord
- pedagogiskt arbete
- educational work
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas