SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-206045"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-206045" > The Emergence of Ph...

  • Horlacher, RebekkaZürich University of Teacher Education; Institute of Education, the University of Zurich, Switzerland (författare)

The Emergence of Physical Education as a Subject for Compulsory Schooling in the First Half of the Nineteenth Century : The Case of Phokion Heinrich Clias and Adolf Spiess

  • Artikel/kapitelEngelska2017

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2017-12-12
  • Umeå :Umeå University Library,2017
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-206045
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-206045URI
  • https://doi.org/10.36368/njedh.v4i2.93DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • In general, schooling and nation-building are associated with the unifying role of language and history education, since language and culture are perceived as fundamental pillars of the nation. Less discussed—at least regarding the curriculum—is the role of physical education, even if physical education was a highly political issue in the first decades of the nineteenth century. Based on a case study of Switzerland and textbooks for physical education by Adolf Spiess and the activities of Phokion Heinrich Clias for the Bernese school, this article discusses how physical education, distinct from the late seventeenth and eighteenth centuries’ care for the body, became a school subject of the nineteenth century compulsory schools and how it was related to the notion of nation and nation-building. It argues that physical education became first part of the “modern” philanthropic education and schooling, was soon taken for granted as an essential curricular component of nation-building and lost thereby the political threat.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Zürich University of Teacher Education; Institute of Education, the University of Zurich, Switzerland (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Nordic Journal of Educational HistoryUmeå : Umeå University Library4:2, s. 13-302001-77662001-9076

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Horlacher, Rebek ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
HUMANIORA
HUMANIORA
och Historia och ark ...
och Historia
Artiklar i publikationen
Nordic Journal o ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy