SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-212537"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-212537" > Rural education and...

Rural education and migration : a study of the 2015 reception of young refugees in Sweden

Öhrn, Elisabet, 1958 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Beach, Dennis, 1956 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Johansson, Monica, 1962 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
visa fler...
Rönnlund, Maria, Professor, 1962- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap
Rosvall, Per-Åke, 1970- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen
visa färre...
 (creator_code:org_t)
The Society for the Provision of Education in Rural Australia (SPERA), 2023
2023
Engelska.
Ingår i: Australian and International Journal of Rural Education. - : The Society for the Provision of Education in Rural Australia (SPERA). - 1036-0026 .- 1839-7387. ; 33:2, s. 1-15
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the autumn of 2015 a large number of mainly Syrian refugees arrived in Sweden. They were unevenly distributed geographically by the authorities and smaller municipalities received proportionally larger numbers than others. The schools became central in the local reception processes. They faced difficulties but also possibilities, both pedagogical, organizational and in relation to social issues. Based on participant observation and interviews with staff in six rural schools in different rural areas from an ethnographic study, in this paper we explore experiences about how schools received the new refugees and how reception influenced teaching. The analyses indicate some changes in forms of teaching (e.g. sensitivity to language differences, more explicit structuring of tasks) that became permanent as they were considered beneficial to non-migrant students as well. In contrast, there were very few signs of changes in the content of teaching, which appears to have largely remained largely the same as before the refugees came.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

teaching
local conditions
ethnography
refugees
pedagogiskt arbete
educational work
refugees
teaching
local conditions
ethnography

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy