Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-39737" >
Young people and on...
Young people and online risk
-
- Dunkels, Elza, 1960- (författare)
- Umeå universitet,Interaktiva medier och lärande (IML)
-
- Frånberg, Gun-Marie, 1949- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap
-
- Hällgren, Camilla, 1973- (författare)
- Umeå universitet,Interaktiva medier och lärande (IML)
-
(creator_code:org_t)
- Hershey, Pennsylvania (USA) : IGI Global, 2011
- 2011
- Engelska.
-
Ingår i: Youth culture and net culture. - Hershey, Pennsylvania (USA) : IGI Global. - 9781609602093
- Relaterad länk:
-
http://www.igi-globa...
-
visa fler...
-
http://www.igi-globa...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.4...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The authors suspect that the young perspective has been left out when online risk and safety are discussedin contemporary research. The aim of this chapter is to give a critical approach to this matter and questionfear as a driving force for protecting young people online. Interviews with children about their views ofinternet use (Dunkels, 2007) and a study of safe use guides from European countries conducted in 2008(Lüders et al, 2009) form the empirical base. The discussion in the chapter is underpinned by ideas ofchildhood as a social construction, emerging ideas of power relations pertaining to age and theories oftechnology reception. The authors also introduce a metaphor, the layer cake, to better understand howthe same action can be viewed from different vantage points.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
Nyckelord
- youth learning interactive media online cultures critical perspectives connectivism
- Technology and social change
- Teknik och social förändring
- pedagogiskt arbete
- educational work
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas